Druhá tvář interiéru

designer homeKdo je vlastně Home stager? Za anglickým názvem se skrývá odborník, který vám pomůže designově upravit interiér tak, aby zaujal na první pohled. Pro váš interiér doporučí jednoduché změny, které prostory promění k nepoznání. Více jak okázalé a drahé bytové doplňky designéři Home Stagingu využívají své zkušenosti a dobré nápady.

Pomocí služby home staging majitel nemovitosti ještě před prodejem připraví dům s pomoci profesionálů tak, aby vynikly všechny klady nemovitosti a ta oslovila co nejvíce zájemců. „Zatímco v zahraničí je služba odborné úpravy interiéru běžnou praxí, v České republice funguje teprve od roku 2010“ .„Pro porovnání prezentace prodávaných nemovitostí v České republice a v zahraničí stačí otevřít internetové stránky realitních kanceláří kdekoliv v zahraničí a hned uvidíte rozdíl v prezentačních fotografiích tam a u nás“ .

Úklid je jen základ

home-stagingProfesionální home staging je založen na minimálních nákladech přičemž náklady a změny by měly být úměrné stavu a ceně nemovitosti. Množství a rozsah úprav závisí na spoustě okolností kolem nemovitosti, ale také na rozpočtu. Platí však jedna zásada a to, že základem je řádně uklizená nemovitost. „Nutné je také uvědomit si fakt, že potenciální zájemci vnímají interiér hned při první návštěvě nemovitosti, a to všemi smysly (na rozdíl od lidí, kteří v nemovitosti nějakou dobu bydlí) a první dojem je klíčem rozhodnutí ke koupi. Důležité v tomto smyslu je hned několik faktorů - dostatek světla, příjemné barvy, čistota a pořádek, sladěná místnost, správně dispozičně  uspořádaný prostor, čerstvý vzduch, květiny a také vůně. Naopak negativně bude působit například hluk z venčí - doprava, stavební práce, hlasitá hudba, vrzající dřevěné podlahy a dveře, chlad, negativní energie přeplněného prostoru, překážky, nepořádek apod.“ .Home staging není jen úklid ani bytový design, ale profesionální příprava nemovitosti k úspěšné prezentaci dané nemovitosti. „Při prezentaci nemovitosti se považuje za opravdu  nezbytné ustlaná postel s přehozem, ne s peřinami – povlečením, čistá koupelna a kuchyň jako po vánočním úklidu a sebevědomý prodávající, který má sebevědomí proto, že jeho produkt (teď už ne domov) je prezentován v tom nejlepším stavu, kterého je možno dosáhnout“.

Nejen pro movité

I když se dá říct, že Home staging má obecně 3 polohy: profesionální úpravy k prodeji, k pronájmu a pro lepší bydlení.V posledním případě je tedy lepsi mluvit o restylingu/ redesignu interieru - tedy nenáročné, ale efektivní úpravě již existujícího základu interiéru. V případě redesignu existuje několik rozdílů od klasického home stagingu. Tady si na rozdíl od HS pro prodej nebo pronájem rozpočet pro úpravu interiéru stanovuje sám klient. Home stagerovi - designérovi stačí znát vstupní informace, mezi které patří důvod oslovení firmy Home Staging, co ho ve stávajícím interiéru trápí a co by chtěl změnit. Designér tedy pracuje na základě požadavku, vkusu a také finančních možnostech klienta. Další rozdíl je v tom, že home staging - prodej/pronajem připravuje interiér tak, aby zaujal co nejvíce zájemců a redesign vytváří interiér pro jednotlivce nebo rodinu, popřípadě u komerčních projektu pro tým lidí. „Cílem redesignu či restylingu je vyzdvihnout jedinečnost a osobitost interiéru nenáročnými úpravami již existujícího základu. Na rozdíl od designu, který vytváří zcela nový návrh interiéru, designér/dekoratér usiluje o zapracování stávajících prvků do staro-nové podoby,“

Tento web používá cookies. Dalším jeho použitím s tímto souhlasíte.